Klocki hamulcowe – kupujemy razem: zalecenia fachowców

Jakie klocki hamulcowe kupić – pytanie nie jest takie łatwe jakby mogło się wydawać na pierwszy rzut oka. Liczy się tutaj nie tylko cena, ale także kilka innych czynników. Chcemy wytłumaczyć kupującemu szczegóły procedury wyboru.

Jakie klocki hamulcowe kupić – pytanie nie jest takie łatwe jakby mogło się wydawać na pierwszy rzut oka. Liczy się tutaj nie tylko cena, ale także kilka innych czynników. Chcemy wytłumaczyć kupującemu szczegóły procedury wyboru.

Zacznijmy bardzo poważnie: klocki hamulcowe w cenie około 30-50 złotych za komplet, wątpliwe czy warto takie kupować (dla uproszczenia, będziemy mówić o cenach klocków hamulcowych na przednią oś do Renault Megane I). Skład mieszanki z której wykonane są klocki zawiera przeszło 40 komponentów – bardzo istotny jest również cały proces produkcji: tłoczenie, spiekanie i inne. W bardzo tanich okładzinach ciernych będzie tych komponentów o wiele mniej niż zakładało Renault (nawet można porównasz w katalogu klocków hamulcowych).

Dalej skupmy się na opakowaniu. Szanujący się producent umieszcza na etykiecie swoje dane, listę modeli samochodów do których pasują te klocki, a także dodaje instrukcję montażu. W naszym wypadku kierowca powinien z łatwością znaleźć informację: klocki hamulcowe przednie do Renault Megane I. Wyjątkiem mogą być podzespoły amerykańskiej produkcji, tak obowiązują inne standardy i wymogi. Przykładowo, opakowanie klocków Power Stop „głośny” informuje nas o serii i producencie, lecz nie o samym produkcie. Tutaj musimy zdecydowanie wypowiedzieć swoje zdanie – jeśli spotkamy się z klockami, które na opakowaniu nie mają umieszczonych jasnych informacji, z których niewiele wynika, lepiej zrezygnować z zakupu. Pamiętajmy, że każdy znak firmowy można z łatwością podrobić. Bądźmy czujni, czy towar renomowanego producenta sprzedawany za znacznie niższą cenę niż średnia rynkowa nie jest podróbką lub nie jest objęty gwarancją producenta. Najlepszym sposobem na uniknięcie nieprzyjemności jest zakup klocków od oficjalnego dystrybutora lub autoryzowanego dilera marki.

Więc bierzemy do ręki klocki hamulcowe. Uważnie obejrzyjmy klocek ze wszystkich stron. Na wewnętrznej, roboczej powierzchni – która współpracuje z tarczą hamulcową – nie może być żadnych pęknięć ani wyżłobień. Na płycie nośnej klocka powinno znajdować się także logo lub nazwa producenta – dzięki temu nie kupimy podrobionego produktu w oryginalnym opakowaniu.

Na sam koniec sprzedawca. Punkt widzenia sprzedającego nie powinien wywoływać wątpliwości i obaw. Pamiętaj, że zakup klocków hamulcowych wymaga uwagi/porady.

Brakestock.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *