Rodzaje kasków motocyklowych

Dobór właściwego kasku motocyklowego najczęściej zaczyna się od znalezienia jego właściwego rodzaju. Co warto o nich wiedzieć?

Kask motocyklowy jest niezbędnym elementem wyposażenia motocyklisty. Jego głównym zadaniem jest skuteczna ochrona przed czynnikami zewnętrznymi, w tym także w razie zdarzeń drogowych takich jak kolizje i wypadki.

Osoby poruszające się na motocyklach i motorowerach muszą, zgodnie z przepisami prawa, nosić kaski. W przeciwnym przypadku narażają się na karę 100 złotych oraz na naliczenie 4 punktów karnych.

Jak zatem dobrać taki kask motocyklowy, który będzie w stanie zapewnić optymalną ochronę? Podstawa to dobór jego właściwego modelu.

Aktualnie kaski motocyklowe dzielimy na cztery główne typy:

  • kaski integralne
  • kaski szczękowe
  • kaski otwarte
  • kaski enduro

Każdy z tych kasków ma nieco inną budowę, co z kolei wpływa na inne jego parametry, w tym na bezpieczeństwo, komfort użytkowania oraz ciężar. Jeśli nie wiesz, jaki kask motocyklowy wybrać, sprawdź z nami, czym dokładnie różnią się między sobą te typu kasków i znajdź ten najlepszy!

Kaski integralne

Są to kaski motocyklowe uznawane za najbezpieczniejsze ze względu na swoją budowę. Składają się ze skorupy, która pokrywa całą twarz oraz głowę. Skorupa jest wykonana z jednego kawałka materiału, który wykończony jest z przodu podnoszonym wizjerem – najczęściej z wymienną szybką. W kaskach tego rodzaju stosuje się także specjalne systemy wentylacyjne – pozwalają one na zachowanie właściwego komfortu w trakcie jazdy, a także zapobiegają zaparowaniu wizjera.

Eksperci wskazują, że kaski integralne są obecnie najbezpieczniejszym wyborem dla motocyklistów oraz osób jeżdżących na motorowerach. Zatem warto pomyśleć o zakupieniu takiego modelu, jeśli chodzi o komfort oraz bezpieczeństwo. Jedną z firm specjalizujących się w ich produkcji jest Schuberth – z jej ofertą można zapoznać się na stronie https://schuberth.com.pl/.

Kaski integralne – zalety i wady:

  • wysoki poziom bezpieczeństwa
  • średnio ciężkie
  • średni poziom wentylacji
  • nie pozwalają na rozmowę w kasku

Kaski szczękowe

Drugi typ kasków to kaski szczękowe, w przypadku których stosuje się podnoszoną i opuszczaną część szczękową. Po zamknięciu kask szczękowy wygląda tak samo jak integralny, z kolei po otwarciu jak kask otwarty. Taki kask pozwala na wygodną rozmowę po otwarciu, co nie jest możliwe w przypadku kasków integralnych, które wymagają zdjęcia z głowy dla komfortu rozmowy.

Pod względem poziomu bezpieczeństwa kaski szczękowe plasują się na podobnym poziomie jak te integralne. Jednak ze względu na zastosowanie w nich mechanizmu podnoszenia i opuszczania części szczękowej są od nich cięższe.

Kaski szczękowe – zalety i wady:

  • zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa
  • najcięższe z kasków
  • średni poziom wentylacji
  • pozwalają na swobodną rozmowę po uchyleniu części szczękowej

Kaski otwarte

Tego rodzaju kaski motocyklowe najczęściej używane są przez osoby jeżdżące na skuterach, a także motocyklach takich jak choppery czy cruisery. Są to kaski pokrywające powierzchnią skorupy czoło oraz tylną część głowy. Nie chronią zatem twarzy, ponieważ nie mają części osłaniającej szczękę. Z przodu znajduje się tylko szybka albo nie ma jej w ogóle – wtedy należy stosować gogle.

Kaski otwarte pod kątem bezpieczeństwa plasują się na najniższym poziomie, ale za to są najbardziej komfortowe. Nie trzeba ich zdejmować w celu rozmowy. Są też lekkie i dobrze przepuszczają powietrze, dlatego zapewniają komfortową jazdę w trakcie ciepłych dni.

Kaski otwarte – zalety i wady:

  • niski poziom bezpieczeństwa
  • bardzo lekkie
  • przewiewne i komfortowe
  • pozwalają na rozmowę

Kaski enduro

Są to specjalistyczne kaski przeznaczone dla motocyklistów enduro. Zaliczane są do kategorii kasków integralnych, ale mają inną budowę, dlatego też mają szczególne zastosowanie. Składają się z wydłużonego daszka oraz z wzmocnionej części szczękowej. Nie mają jednak szybki, dlatego stosuje się do nich gogle.

Kaski typu enduro najlepiej sprawdzają się podczas jazdy na bezdrożach oraz na torach crossowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *