Dwucylindrowe silniki 1200cc w SBK

FG Sport organizator World Superbike jest coraz bliżej stwierdzenia, że motocykle z dwucylindrowymi silnikami pojemności 1200cc mogą startować w WSB.

W ostatnim czasie stopniowo rośnie presja na dopuszczenie do serii WSB dwucylindrowych silników o większej pojemności skokowej do rywalizacji z motocyklami wyposażonymi w obecnie spotykane czterocylindrowye jednostki o pojemności jednego litra. Najwięksi producenci, tacy jak Ducati, KTM i Moto Guzzi którzy rozwijają swoje dwucylindrowe V-ki o pojemności 1200cc, są zainteresowani dopuszczeniem tych jednostek do wyścigów.

FG Sport i FIM (Międzynarodowa Federacja Sportu Motorowego) są zgodni co do twierdzenia, że seria wyścigowa musi być powiązana z rodzajami motocykli, które są obecnie sprzedawane.

„To jest powszechna opinia FIM i FGSport że kategoria Superbike powinna być odzwierciedleniem światowego rynku motocyklowego”, dowiadujemy się w komunikacie prasowym.

„Innymi słowy, zarówno FIM i FGSport wierzą, że motocykle wyścigowe powinny być pochodną motocykli dostępnych na rynku, a nie z modelami zbudowanych wyłącznie w oparciu wymogi homologacyjne Superbike.
Sprzeciw wobec wzrostu pojemności zgłaszają japońscy producenci. Niemniej jednak wprowadzone zostaną również silne regulacje dotyczące tuningu rzędowych czwórek i dwucylindrowych V-ek, które mają zapobiec nadmiernej przewadze osiąganej przez dany typ jednostki.

Ducati twierdzi zmiana reguł spowoduje wyrównanie stawki poprzez ograniczenie dopuszczalnych modyfikacji obu typów jednostek, obniżając tym samym koszty.