Dwucylindrowe silniki 1200cc w SBK

FG Sport organizator World Superbike jest coraz bliżej stwierdzenia, że motocykle z dwucylindrowymi silnikami pojemności 1200cc mogą startować w WSB.

W ostatnim czasie stopniowo rośnie presja na dopuszczenie do serii WSB dwucylindrowych silników o większej pojemności skokowej do rywalizacji z motocyklami wyposażonymi w obecnie spotykane czterocylindrowye jednostki o pojemności jednego litra. Najwięksi producenci, tacy jak Ducati, KTM i Moto Guzzi którzy rozwijają swoje dwucylindrowe V-ki o pojemności 1200cc, są zainteresowani dopuszczeniem tych jednostek do wyścigów.

FG Sport i FIM (Międzynarodowa Federacja Sportu Motorowego) są zgodni co do twierdzenia, że seria wyścigowa musi być powiązana z rodzajami motocykli, które są obecnie sprzedawane.

„To jest powszechna opinia FIM i FGSport że kategoria Superbike powinna być odzwierciedleniem światowego rynku motocyklowego”, dowiadujemy się w komunikacie prasowym.

„Innymi słowy, zarówno FIM i FGSport wierzą, że motocykle wyścigowe powinny być pochodną motocykli dostępnych na rynku, a nie z modelami zbudowanych wyłącznie w oparciu wymogi homologacyjne Superbike.
Sprzeciw wobec wzrostu pojemności zgłaszają japońscy producenci. Niemniej jednak wprowadzone zostaną również silne regulacje dotyczące tuningu rzędowych czwórek i dwucylindrowych V-ek, które mają zapobiec nadmiernej przewadze osiąganej przez dany typ jednostki.

Ducati twierdzi zmiana reguł spowoduje wyrównanie stawki poprzez ograniczenie dopuszczalnych modyfikacji obu typów jednostek, obniżając tym samym koszty.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *