Honda Deaville  NT650 V

HondaHonda Deaville do doskonała alternatywa dla wielkich motocykli turystycznych typu Gold Wing czy Pan Eauropean.  Deaville jest tańszy, mniej pali, a przy tym niewiele  ustępuje im komfortem. Za to na pewno lepiej radzi sobie w mieście. 

Wygląd

Honda ntDeaville nie wygląda może zbyt porywająco lecz nie taka jego rola. Wyprostowana pozycja za kierownicą, nisko usytuowane podnóżki  i wygodne siedzenia  pozwalają na pokonywanie wielokilometrowych tras bez nadmiernego zmęczenia. Pojemne standardowe kufry lewy 16 i prawy 18 litrowy (połączone tunelem, w który można schować jakiś dłuższy przedmiot) które można opcjonalnie zastąpić jeszcze większymi sprawiają, że nie ma problemu z bagażami. Konstruktorzy pomyśleli nawet o mniejszych schowkach  koło kierownicy. Regulowana przednia szyba i odpowiednio ukształtowana owiewka wystarczająco odchyla strugę powietrza nawet  przy wysokich prędkościach. Rozmiary Deavilla i jego umiarkowana masa (243 kg) gwarantują,że motocykl sprawdzi się również na zakorkowanych miejskich ulicach stając się doskonałym środkiem transportu do pracy, a i aktówkę będzie gdzie zabrać

Silnik i spalanie

Deaville napędzany jest widlastym,  dwucylindrowym silnikiem o pojemności 650 ccm i mocy 56 KM. Niby niewiele, lecz wystarcza do całkiem dynamicznego przemieszczenia się.  Na pewno przy starcie spod świateł niewiele samochodów da radę utrzymać się za tym motocyklem. Przyspieszanie od ) to 100 km trwa niewiele ponad 5 sekund, a  prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. Średnie zużycie paliwa to około 5,5 litra benzyny na 100 km przy dosyć szybkiej jeździe.

Jazda i prowadzenie

Podczas jazdy Deaville sprawuje się wyśmienicie. Jest wygodny, komfortowy i świetnie wchodzi w zakręty. Jego zwrotność sprawdza się na zatłoczonych miejskich ulicach. Deaville nie sprawia kierowcy żadnych niespodzianek. Nawet dwie osoby długa podróż odbędą w wygodnych warunkach, czego nie można powiedzieć o wszystkich motocyklach. Zadbano również o uchwyty dla pasażera.  Komfort jazdy  i bezpieczeństwo wydatnie poprawia seryjny system Dual ABS, który przekazuje część siły hamowania na tylne koło, co  świetnie sprawdza się podczas jazdy po śliskich nawierzchniach.

Honda Deaville kosztuje 36 500 złotych.

Prędkość maksymalna: 183 km/h.

Zużycie paliwa: średnio 5,5 l/100 km

Przyśpieszenia: 0-100 km/h w 5,6 sek, 50-120 km/h na 5. biegu 13,4 sek

Opinia po testach

Piotr i Sebastian – Przejechaliśmy ostatnio Deavillem ponad  2000 km wzdłuż naszej wschodniej granicy po nienajlepszych drogach. Jednak przy tej amortyzacji motocykla  stan dróg nie ma to zbyt wielkiego znaczenia . Motocykl jest komfortowy, ma w standardzie ABS,  i bezobsługowy wał Kardana. Nie ma problemu z przesmarowywaniem, napinaniem łańcuch, czy wiecznie brudnym tylnym kołem,Praktyczne kufry  z przelotem. Świetna owiewka  – nawet przy wyprostowanej sylwetce  dobrze odchyla  strugę powietrza, a przy lekkim deszczu kierowca ma zmoczone najwyżej nogawki. A teraz wady – fatalny dźwięk silnika, ukształtowanie kierownicy powoduje że trzeba odchylać łokcie, co daje się we znaki przy bardzo długich trasach i może trochę za duża masa motocykla.