Honda Shadow VT 750C

honda shadowModel Shadow to klasyka wśród japońskich chopperów. Chromy, zdobienia, sakwy przyciągają wzrok. Silnik mimo stosunkowo niewielkiej mocy pozwala na czerpanie przyjemności z jazdy.

Wygląd

Honda Shadow ma klasyczną sylwetkę, z szerokim zbiornikiem paliwa, masywnymi błotnikami, nisko osadzoną kanapą kierowcy i wyższym siedziskiem z oparciem dla pasażera. Dodatkowo motocykl może być wyposażony w owiewkę oraz praktyczne boczne sakwy o pojemności 18 litrów.

shadowPozycja za kierownicą jest wygodna, typowa dla klasycznych chopperów: stopy daleko z przodu, ręce niemal wyprostowane, plecy proste. Jednak Shadow przeznaczony jest raczej na krótkie przejażdżki. Dłuższe trasy zostawmy dla motocykli turystycznych, ponieważ polskie drogi są w stanie zmiękczyć największego twardziela.

Silnik

Dwucylindrowy, widlasty silnik o pojemności 750 ccm ma moc maksymalna 46 KM. Duży moment obrotowy sprawia, że biegi są długie i silnik sprawnie rozpędza motocykl od niskich obrotów, przy wtórze przyjemnego dźwięku wydechu. Zużycie paliwa to 5-6 litrów benzyny na 100 km.

Mimo sporej wagi – 239 kg – nisko położony środek ciężkości sprawia, że Shadow jest łatwy w prowadzeniu, biorąc oczywiście pod uwagę, że to chopper.

Prędkość maksymalna motocykla to około 160 km/h, jednak Shadowem najprzyjemniej jeździ się w granicach 110 – 130 km/h na godzinę. Przy takich prędkościach dzięki owiewce pęd powietrza nie jest męczący.

Zaskakuje nieco brak kontrolki poziomu paliwa, rezerwę dostrzega się po dławieniu się silnika, a włącza się przekręcanym kranikiem u dołu zbiornika. Co klasyka to klasyka. Wrażenia z jazdy i zainteresowanie motocyklem rekompensują tę drobną niedogodność.

Cena

Honda Shadow w standardowej wersji (bez sakw, owiewki) to wydatek około 34 tysięcy złotych.