Nowe reguły i prawdziwa zmiana – tak się mówi w Ducatti!

W 2015 roku Ducati pragnie i prognozuje powrócic jako jeden z najlepszych zespołów w World Superbike Championship, osiągnąć to chcą po części dzięki zmianom w zarządzie, mającym wspomóc rozwój i dociągnąć do osiągów reszty maszyn z czołówki WSB.

Na pytanie, czy nowe przepisy są bardziej jak 2014 Eco Rules lub pełne wersje Superbike, Marinelli stwierdził: „Nowe przepisy to coś pomiędzy tymi dwoma. Oczywiście w kwestii podwozia naprawdę niewiele sie nie zmieniło. Jeżeli chodzi o silnik, chciałbym powiedzieć, że doświadczył nieco zmian, jednak ledwo zauważalnych. Teraz mamy prawo do jednej skrzyni biegów, trzeba zachować tłoki, korbowody – teoretycznie możemy je zmienić, ale jesteśmy zobligowani do zachowania taką samą wagę i materiał – takie modulacje to zdecydowanie słabszy tuning niż to, co było dozwolone w zeszłym roku. Ale ciąć pozwala na odrobinę więcej niż Superstock lub Evo”. Te przepisy były po prostu jednym wielkim ograniczeniem.

Ducatti 1199

Czas na zmiany

Pewnym natomiast jest, że oryginalny pomysł Dorna jako bliskoznacznych maszyn do Stock WSB został kompletnie oddzielony od realiów, w której można utrzymać wszystkie Superbike’i na wyrównanym poziomie, nie zważając na koszty poniesione na oryginalną maszynę.

Dla Marinelliego to była jednak bardzo duża zmiana, przez co musiał wyjaśnić jak mocne są te zmiany: „Jeżeli uważacie, że motor stockowy jest równy zeru, a w 2014 mogliśmy osiągnąc 10, to w tym roku dojdziemy jedynie do 5. To smutne.”

Dalej o zmianach w kolejnych wpisach 😉

Dla ciekawskich Ducatti Evo:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *